
Європейські рітейлери одягу зіткнулися з необхідністю або підвищувати ціни, або змиритися з майбутнім зменшенням прибутків через безперервне зміцнення курсу долара по відношенню до світових валют, повідомляють «РИА Новости» з посиланням на The Wall Street Journal.
Курс євро до долара почав знижуватися влітку 2014 року. А після початку програми кількісного пом'якшення ЄЦБ у березні цього року європейська валюта опустилася до 12-річного мінімуму проти долара. Рішення ФРС США незабаром підвищити процентні ставки, вперше з 2006 року, погіршує ситуацію, тримаючи вартість європейської валюти на мінімальних значеннях по відношенню до долара.
Зростання курсу американської валюти змушує європейські компанії збільшувати витрати, відзначає видання. Так, наприклад, найбільша світова роздрібна мережа з торгівлі одягом Hennes & Mauritz (H & M) повідомила в своїй звітності, що зміцнення долара може призвести до збільшення витрат на закупівлю протягом усього 2015 року.
«Багатьом конкурентам доведеться підвищувати ціни. У нас є вибір: або слідувати за ними, або ми можемо залишити наші низькі ціни, якщо хочемо прийняти удар по нашим прибуткам», - заявив глава із зв'язків з інвесторами H&M Нільс Вінг (Nils Vinge) в інтерв'ю виданню.
Виробничі витрати H&M в євро можуть зрости на 18% протягом наступних 6-9 місяців, і бренд може підвищити ціни на 3,2% в другому півріччі і ще на 4,5% в 2016 році, вважає аналітик Credit Suisse Саймон Ірвін (Simon Irwin). За його словами, великим ритейлерам буде простіше перенести всі витрати на споживачів, просто збільшивши ціни.
Спад продажів через валютні коливання, за словами аналітика Nomura Фрейзера Рамзана (Fraser Ramzan), також може негативно позначитися на компанії Zara. За його прогнозами, падіння рівня продажів рітейлера в цьому фінансовому році через зміцнення долара може скласти 3,5%. Представник Inditex, компанії-власника мережі магазинів Zara, відмовився коментувати виданню дане повідомлення.