Новини

11.04.2017
Кредит не відходячи від каси: навіщо магазинам потрібні власні кредитні картки
Кредит не відходячи від каси: навіщо магазинам потрібні власні кредитні картки 6 і 7 квітня фінансова компанія CardService взяла участь у спеціалізованій міжнародній виставці індустрії рітейлу і девелопменту - Retail & Development Business EXpo-2017. Напередодні виставки Асоціація рітейлерів України опублікувала на своєму сайті інтерв'ю з директором CardService Дмитром Богодуховим. Нижче наводимо повний текст інтерв'ю:


В Україні все частіше в магазинах, турагенціях, на СТО можна зустріти новий тип карт лояльності, які дають можливість своїм власникам не тільки користуватися знижками, але ще й відкривають кредитну лінію. Такі карти дають додаткові можливості як для покупців, так і для продавців, вважає Дмитро Богодухов, директор фінансової компанії CardService, яка першою запропонувала подібну послугу українському рітейлу. Детальніше про карти лояльності з кредитним лімітом Дмитро Богодухов розповість 7 квітня в рамках виставки Retail & Development Business Expo – 2017, яка пройде в Києві на НСК «Олімпійський».

– Що таке карти лояльності з кредитною лінією? Для чого вони потрібні?

– Більшість продавців товарів чи послуг пропонують своїм клієнтам програми лояльності, за якими можна отримати знижки або бонуси. Наш сервіс здатний істотно розширити і доповнити діючу в магазині програму лояльності – ми пропонуємо картки з кредитною лінією. В нинішніх економічних умовах такий фінансовий інструмент – об’єктивна необхідність.

У багатьох людей просто немає грошей на покупки саме того, що вони хочуть. Інші морально не готові, наприклад, платити за джинси 3000 гривень, якщо раніше вони обійшлися б в 1000 гривень. Покупці навчаються оптимізувати свої бюджети.
Один з можливих варіантів такої оптимізації – розподіл витрат у часі з допомогою цільового кредиту, коли магазин дає можливість клієнтам зробити покупку зараз, а заплатити за неї протягом двох, трьох або шести місяців. У США це дуже популярний інструмент. Фактично кожна велика мережа пропонує своїм клієнтам кредитні картки.

– Банки також надають кредити і видають кредитні картки. Хіба власна карта магазину краще? Чому магазини повинні впроваджувати свій фінансовий сервіс?

– Цей продукт кардинально відрізняється від банківських карт. По-перше, карта лояльності з кредитною лінією – це не самостійний фінансовий продукт, а складова програми лояльності продавця. Кредитна картка магазину виглядає так само, як звичайна дисконтна, з усіма необхідними атрибутами у вигляді логотипу торгової мережі, її корпоративних кольорів і так далі, але при цьому вона ще й виконує функцію кредитної. Для людини все виглядає так, ніби його кредитує сам магазин.

По-друге, оформлення картки відбувається безпосередньо в магазині дуже спрощеною процедурою – потрібно лише заповнити анкету на активацію кредитної лінії. Якщо це постійний клієнт продавця, то кредитна лінія для нього буде доступна відразу, а розмір кредитного ліміту буде залежати від того, карта лояльності якого статусу була у клієнта раніше. Отримати кредит в банку – це ціла історія. Потрібно йти до відділення, нести багато паперів, у тому числі довідку про доходи, чекати відповідь від банку. Пропонований сервіс робить процес кредитування зручним і емоційно комфортним для покупців.

– Чи не вийде так, що людина, отримавши карту з кредитним лімітом, просто зніме всі гроші в банкоматі або піде з нею в інший магазин?

– Це виключено. Використовувати кредитну лінію на карті лояльності можна тільки в тому магазині, який її видав, на покупку товарів або послуг. В банкоматах карта не працює, для онлайн-покупок в інших магазинах вона також заблокована.

– Що карткова кредитна програма дає магазину?

– Головне завдання, яке допомагає вирішити карткова кредитна програма, – це збільшення продажів та суми середнього чека. У клієнтів відпадає необхідність вибирати, так як з картою він може дозволити собі все і відразу.

При цьому продавці не несуть ніяких фінансових ризиків – все обслуговування карт і фінансування продажів у кредит забезпечує наша компанія.

І другий, не менш важливий момент – це формування стійких лояльних відносин з клієнтами. Магазин, який пропонує своїм клієнтам кредитні картки, викликає більше довіри і симпатій. Кому швидше за все віддасть перевагу покупець: магазину з 10% дисконтом або тому, який пропонує не тільки 10% знижку, але й кредитний ліміт в 15 000 гривень? Впевнений, що другому.

– Чи є якісь дані щодо ефективності програми?

– Чи допоможе програма магазину збільшити продажі, залежить від самого продавця – від того, наскільки активно він буде пропонувати активувати ліміт по карті своїм клієнтам, пояснювати умови. У нас є як дуже вдалі приклади, коли в день магазин робить по кілька продажів в кредит, так і не дуже вдалі, коли магазин отримав картки з кредитною лінією, але так жодного і не видав. Тобто клієнти навіть не знають, що у них є можливість зробити покупку в кредит.

Зараз в середньому близько 10% клієнтів з картками лояльності користуються кредитною лінією по карті. І що важливо, кожен третій клієнт, який здійснив покупку за допомогою картки, повертається в магазин знову – і знову купує за рахунок кредитної лінії.

Взагалі, із загального числа потенційних покупців в будь-якій торгівельній мережі, понад 20% – це ті, хто схильні до кредитів, і, якщо є можливість купити в кредит – їй обов’язково скористаються. І більше 50% – це ті, хто можуть при необхідності скористатися кредитом – за умови його простоти і доступності.

– Які компанії можуть підключитися до вашого сервісу?

– У нас дуже широкий портфель партнерів: ювелірні магазини, магазини меблів і товарів для дому, туристичні агентства, автосервісні центри, фітнес-клуби і клініки. Карткову кредитну програму може впровадити абсолютно будь-продавець товарів чи послуг. Єдине обмеження – сума кредиту повинна бути не менше 1000 грн.

– Яка процедура впровадження карткової програми?

– Процедура дуже проста. Після укладення договору про обслуговування карткової кредитної програми, ми розробляємо дизайн карт і доставляємо їх у магазин. Існуючих клієнтів магазин повідомляє про нових картах за допомогою смс або email-розсилки. Далі вже сам магазин замінює для клієнта звичайні дисконтні карти на нові, стежить за правильністю заповнення анкет.

Зі свого боку, ми забезпечуємо повне супроводження кредитної програми: фінансування покупок клієнтам за рахунок кредитної лінії та збір платежів від клієнтів.
Ще раз зазначу, що магазин не несе жодних фінансових ризиків – всю суму він отримує на рахунок одразу. Також ми проводимо навчання співробітників магазину і організовуємо спільні маркетингові акції.

– Які умови кредитування для клієнтів магазину? Які документи потрібні, щоб активувати карту з кредитним лімітом?

– Після отримання клієнтом карти для активації кредитної лінії потрібні тільки паспорт, код і заповнена анкета. При цьому, якщо покупець є постійним клієнтом, то кредитна лінія для нього – до 50 000 гривень в залежності від конкретного магазину і статусу клієнта – доступна відразу після отримання картки. Якщо ж клієнт новий і хоче зробити покупку за рахунок кредитної лінії, то йому потрібно після заповнення анкети почекати підтвердження про активації кредитної лінії – про це йому повідомить співробітник магазина. Це відбувається досить оперативно – буквально протягом години.

– Яка ймовірність відмови в активації кредитної лінії?

– Таке трапляється вкрай рідко – тільки якщо у людини дуже погана кредитна історія або він був замішаний у фінансових шахрайствах. Але це одиниці, і, як правило, такі люди навіть не намагаються активувати кредитну лінію на карті.

– У скільки клієнтам обійдуться кредити, які видаються з допомогою карт лояльності з кредитною лінією?

– Вартість кредитування у різних партнерів відрізняється і становить від акційних 1% до 5% в місяць від суми кредиту. Конкретний відсоток також може залежати від типу товарів або послуг, які оплачуються за рахунок кредитної лінії на карті – на спеціальні пропозиції відсоток може бути мінімальний, ну а на інші покупки діють стандартні умови. При цьому у клієнта завжди є можливість погасити кредит достроково – і переплатити менше.

Повернення до списку