Новини

07.04.2015
Рітейлери зменшують асортимент і планують подальше підвищення цін
Рітейлери зменшують асортимент і планують подальше підвищення цін

Вибір одягу і взуття в магазинах стане більш обмеженим, пише «Апостроф». Роздрібні мережі скорочують асортимент на 30%. Намагаючись оптимізувати витрати, вони відмовляються від продажу неходового товару, наприклад, краваток і сорочок ділового стилю. Скоротився вибір і торгових марок - частина операторів вирішила закрити свої магазини у зв'язку зі значним падінням продажів. У такій ситуації учасники ринку прогнозують подальше підвищення цін на одяг і взуття.

Знецінення гривні більш ніж втричі призвело до різкого зростання цін на імпортні товари. «Однак більша частина рітейлерів не піднімала ціни на рівень девальвації гривні. Так як це призвело б до різкого падіння продажів», - розповідає співвласник компанії Zeebra (ТМ Butlers, Glossip, Peacocks) Дмитро Єрмоленко. Директор однієї з роздрібних мереж Іван Пілюгаев зазначає, що середня ціна одиниці товару в березні зросла більш ніж на 50% порівняно з минулим роком. У підсумку, за словами пана Єрмоленко, продажі одягу і взуття в магазинах у гривні в середньому по ринку залишилися на рівні минулого року, а у валюті знизилися пропорційно стрибку курсу.

Зараз ціни в багатьох українських магазинах вищі, ніж у Європі. Наприклад, звичайна футболка бренду Zara в Німеччині коштує 12,95 євро, в Польщі - 12,28 євро, в магазинах нашої країни - 400 грн (за курсом НБУ на 6 квітня - 15,85 євро). Схожа футболка бренду Mango на рідному для нього ринку - в Іспанії - коштує 10 євро, аналогічна ціна в Німеччині, а у нас - 499 грн (19,8 євро). При цьому мережам легше стримати ціни, ніж одному-двом магазинам одного бренду. На одному з роздрібних форумів, що пройшов минулого місяця, рітейлери заявляли, що мережеві оператори демпінгують на 30-40%.

В існуючій ситуації для утримання попиту роздрібні оператори намагаються оптимізувати витрати, зокрема шляхом перегляду асортименту. Іван Пілюгаев зазначає, що багато мереж зменшили асортимент і товарний запас. «Проблеми з позиковим фінансуванням, падінням купівельної спроможності призводять до того, що рітейлери не можуть «заморозити» стільки грошей в товарі, як раніше. Тому урізують колекцію, залишають більше популярні товари, які продаються за короткий термін», - говорить пан Єрмоленко. При цьому він додав, що мережі відмовляються від таких товарів, термін продажу яких перевищує 10 тижнів, залежно від формату. Наприклад, це сорочки ділового стилю і краватки.

Крім цього, рітейлери скорочують і розмірну сітку. «Тобто, відмовитися від закупівлі неходових розмірів одягу та взуття в залежності від цільової аудиторії бренду. Замовити меншу кількість того чи іншого розміру рітейлери не можуть, так як постачальники визначають стандартне замовлення, що враховує також кількість позицій», - пояснює співзасновник Ukrainian Retail Association Олександр Фіалка. Таким чином, за його словами, роздрібні оператори скоротили асортимент в середньому на 30%.

Однак, не витримуючи конкуренції та погіршення фінансових показників, частина рітейлерів приймає рішення закрити магазини. З ринку пішли відомі мережі New Look, Esprit, OVS і RiverIsland, Bosko, Minelli, Marella, були закриті магазини аксесуарів SIX і IAM, Mexx. Деякі мережі закривають частину торгових точок. За даними учасників ринку, так вчинили російська компанія Incity і взуттєва мережа Centrо. Відмовилася від виходу в країну популярна в світі марка H&M, незважаючи на те, що у неї вже було підписано близько трьох попередніх договорів оренди з торговими центрами.

Ціни на одяг і взуття в довгостроковій перспективі зростатимуть, прогнозує пан Єрмоленко. «Роздріб може працювати якийсь час собі у збиток. Однак, якщо мережа планує продовжувати працювати на ринку, їй потрібно підтягувати ціни до рівня девальвації», - пояснює пан Єрмоленко. Деякі мережі вже так вчинили. «Ми відразу підняли ціни до рівня девальвації. При цьому скоротили обсяг товару, що замовляється і більше зробили упор на покупку недорогих речей в лінійці», - розповів генеральний директор групи компаній «Ультра» (мережі Baldinini, Levi's, Lagerfeld і Guess) Андрій Макаров. При цьому залучати покупців роздрібні оператори продовжать знижками і сезонними розпродажами.

Повернення до списку